
Het gebruik van data & analytics is niet meer weg te denken uit onze wereld. Of je nu nieuw bent in de wereld van data, of de volgende stap wil zetten: het is soms lastig een juiste training te vinden. Je twijfelt of een training wel goed aansluit bij jouw werkomgeving, jouw context.
Met mijn creatieve kijk op data & analytics help ik mensen, teams en organisaties op een nieuwe manier naar data & analytics kijken.
Met mijn maatwerk cursus stem ik mijn kennis af op jouw context.

Het proces
Je zegt natuurlijk niet zomaar ja tegen een maatwerkcursus. Samen werken we stap voor stap het idee voor de workshop uit:
- Kennismaking: Ik kom bij je langs voor een vrijblijvend gesprek. We bespreken de behoefte voor de data workshop en ik geef aan of ik die zou kunnen leveren.
- Voorstel (offerte): op basis van het gesprek stel ik een offerte op voor de workshop.
- Cursus voorbereiding: in de periode voorafgaand aan de cursus werk ik de cursus uit. Ik deel de opzet met je, zodat je weet of het besproken doel van de workshop behaald wordt.
- Cursus: de cursus zelf, variƫrend van enkele uren tot meerdere dagdelen.
- Nazorg: bespreken van vragen die na de workshop ontstaan.
Onderwerpen waar ik mee kan helpen zijn: data gedreven werken, analytics, data visualisatie & kunst, creatief programmeren en data ethiek.
Voorbeelden van data workshops
Hieronder vind je vijf voorbeelden van workshops die die ik eerder gaf:
Datavisualisatie
1 dagdeel
Doelgroep: junior en medior marketeers, innovators en ux designers.
Leerdoel: verbeteren data visualisatie- en communicatievaardigheden.
Introductie Data Ethiek
2 uur
Doelgroep: iedere functie van de data-afdeling van een overheidsorganisatie.
Leerdoel: de data professional ziet het belang van ethische vraagstukken in.
Creatief programmeren en Datakunst
1 dagdeel
Doelgroep: data professionals en developers die vaardigheden creatiever in willen zetten.
Leerdoel: je leert eigen datakunst genereren o.b.v. data en code.
Interactieve netwerkvisualisatie
1 dagdeel
Doelgroep: data scientists, engineers en analisten.
Leerdoel: de professional kan zelf een netwerkvisualisatie bouwen met behulp van JavaScript (d3.js, open source).
Data Storytelling met Scrollytelling
3 dagdelen
Doelgroep: data scientists, analisten & business analisten.
Leerdoel: de data professional kan zelf een verhaal uitwerken m.b.v. scrollytelling; een techniek uit de wereld van datajournalistiek die je helpt bij het vertellen van dataverhalen.
Detailinformatie
Zoek je nog iets meer informatie? Je leest hier de uitwerking (incl. prijzen) van mijn data storytelling workshop en mijn datakunst workshop.
Contact
Ben je benieuwd of mijn workshops jou, je team of je organisatie verder kunnen helpen? Laten we dan kennismaken en neem contact op.